ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Σχέδιο Δράσης: Δράση βελτίωσης των σχέσεων εκπαιδευτικών-μαθητών

Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών.
Ομάδα δράσης: Μυλωνά Ευφροσύνη - Τερζοπούλου Βασιλική - Τσοκάνη Μαρία
 

Στα πλαίσια της δράσης “Σχέσεις μαθητών/τριών - εκπαιδευτικών”, και συνεχίζοντας το διάλογο με τους μαθητές μας, ακούσαμε με ενθουσιασμό την ιδέα τους να γράψουν μια επιστολή-άρθρο με θέμα: "Ένας μαθητής μιλάει στον καθηγητή του" και να τη μοιράσουν στους μαθητές του σχολείου και στο σύλλογο διδασκόντων. Η δουλειά τους είναι η εξής:

"ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ"

  1. Μη δίνετε την πρώτη θέση στην ύλη που διδάσκετε, αλλά σε μας τους μαθητές σας.
  2. Μη ζητάτε από μένα να θεωρώ τις σπουδές μου σαν την πιο μεγάλη απόλαυση της ζωής μου. Ειλικρινά δεν είναι κάτι τέτοιο για μένα.
  3. Μην περιμένετε να ικανοποιούμαι με όλα τα θέματα που διδάσκετε. Υπάρχουν και άλλα που με ενδιαφέρουν, ίσως μάλιστα και περισσότερο, στην περίπτωσή μου.
  4. Βοηθήστε με να μάθω να σκέφτομαι και να κρίνω μόνος μου και όχι νααπομνημονεύω έτοιμες απαντήσεις. Καθοδηγήστε με περισσότερο να βρίσκωμόνος μου τις απαντήσεις, έστω κι αν αυτό είναι περισσότερο κουραστικό καιγιαεσάςκαιγιαμένα.
  5. Να έχετε απαιτήσεις από μένα, φτάνει να είστε δίκαιος. Γνωρίζω πως είναι αναγκαίο αυτό,έστω κι αν επαναστατώ.
  6. Προσπαθήστε να είστε ανθρώπινος και όχι μόνο μια μηχανή διδασκαλίας.
  7. Κάντε με να νιώσω πώς ενδιαφέρεστε για εμένα θεωρώντας με ως ένα ανθρώπινο πλάσμα και όχι σαν απλό αριθμό του βαθμολογίου σας.
  8. Μη μεκρίνετε μόνο από τους βαθμούς που πετυχαίνω με τις απαντήσεις μου, αλλά περισσότερο από την προσπάθεια που καταβάλλω.
  9. Μην περιμένετε να ξεπεράσω το ταλέντο και τις δυνατότητές μου, χρειάζομαι απαραίτητα την ενθάρρυνσή σας.
  10. Ακούστε πρόθυμα τις ερωτήσεις που κάνω έστω κι αν σας φαίνονται βλακώδεις. Με αυτή τη συμπεριφορά σας θα μάθετε και σε μένα να ακούω τους άλλους προσεκτικά.
  11. Μη με γελοιοποιείτε μπροστά στους συμμαθητές μου. Αυτό πληγώνει και οπωσδήποτε θα στραφεί εναντίον σας. Εκφράσεις καλοσύνης εκ μέρους σας θα φέρουν καλύτερο αποτέλεσμα.
  12. Όταν δεν τα καταφέρνω καλά, ο οίκτος σας φέρνει αμηχανία.
  13. Όταν πετυχαίνω κάτι, μη με παρουσιάζετε ως παράδειγμα στους άλλους, αυτό με βάζει σε δύσκολη θέση. Σε μια τέτοια περίπτωση επιτυχίας δηλαδή, χαίρομαι πολύ περισσότερο με έναν καλό σας λόγο.
  14. Θυμάστε καμιά φορά πώς ήσασταν κι εσείς κάποτε μαθητής; Είχατε καλύτερους βαθμούς και δεν ξεχνούσατε ποτέ;

Σεκάθεπερίπτωση...σαςευχαριστώπολύ!!!

 

Σχεδιασμός-Ανάπτυξη, Υλοποίηση:

Παναγιωτοπούλου Γεωργία, Πληροφορικής ΠΕ86