2η_ Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

«2η  Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού»

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αναγνωρίζοντας την  «παρεμβατική δυναμική» της Άθλησης και της Δια Βίου Άσκησης στην ισόρροπη ψυχοκινητική ανάπτυξη του μαθητικού πληθυσμού της χώρας, θεσμοθέτησε (ενταγμένη στο ευρύτερο πλαίσιο του «Κοινωνικού Σχολείου») την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους.

 

Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού συνδέεται με κεντρικό «θεματικό άξονα» ευρύτερου μαθησιακού/συμπεριφορικού πεδίου που υλοποιείται βιωματικά μέσα από το Σχολικό Αθλητισμό καθ? όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Στις σχολικές μονάδες της χώρας δεν γίνονται μαθήματα αλλά διοργανώνονται αθλητικές και άλλες - επικουρικές ως προς το θεματικό άξονα - εκδηλώσεις. Καθώς το 2016 είναι έτος διεξαγωγής Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων, ο θεματικός  άξονας του σχολικού έτους 2015-2016 είναι: «Σχολικός Αθλητισμός ? Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα». 

Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού για το τρέχον σχολικό έτος  διεξήχθη στις 5 Οκτωβρίου.

    Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Μεσολογγίου συμμετείχαν με μαζικό και ενθουσιώδη τρόπο στις ποικίλες δράσεις  που διοργανώθηκαν. 

     Πιο συγκεκριμένα, οι δράσεις ξεκίνησαν με  προβολή ταινίας για την ιστορία των ολυμπιακών αγώνων, τους σύγχρονους Ολυμπιακούς  αγώνες και τους Παραολυμπιακούς αγώνες  σε κατάλληλα διαμορφωμένες αίθουσες,  την οποία παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί . Στη συνέχεια έγινε συζήτηση για τις διαχρονικές αξίες του Ολυμπισμού, όπως το «Ευ αγωνίζεσθαι», η «Ευγενής άμιλλα», η Φιλία, η Ειρήνη, η  Ολυμπιακή εκεχειρία, η ισότητα, η εντιμότητα, ο σεβασμός στους κανόνες και στους συναθλητές, η συναδέλφωση των λαών, η συνεργασία στην ομαδική προσπάθεια, η ισότιμη συμμετοχή,  για τις έννοιες της βίας, του ρατσισμού, του κοινωνικού αποκλεισμού κλπ. Οι μαθητές/τριες  με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών δημιούργησαν  πανό  και πλακάτ, εμπνεύστηκαν συνθήματα και συμμετείχαν σε δρώμενο στην κεντρική πλατεία της πόλης του Μεσολογγίου φορώντας  πικέτες  με γράμματα που σχημάτιζαν τη φράση ?OΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ?. Με τη βοήθεια της Τροχαίας πραγματοποίησαν ποδηλατοβόλτα  στην πόλη  μαζί με εκπαιδευτικούς, η οποία έκανε στάση στην κεντρική πλατεία της πόλης του Μεσολογγίου. Εκεί συναντήθηκε με τους υπόλοιπους  μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς του σχολείου οι οποίοι κρατώντας το πανό και τα πλακάτ  πραγματοποίησαν πεζοπορία από το σχολείο στην κεντρική πλατεία περνώντας από κεντρικούς δρόμους της πόλης. Διεξήχθησαν  ενδοσχολικοί αγώνες  Καλαθοσφαίρισης και Πετοσφαίρισης, Παραολυμπιακοί ενδοσχολικοί αγώνες Καλαθοσφαίρισης με τροχήλατες καρέκλες, οι οποίες αντικατέστησαν τα αναπηρικά αμαξίδια και Πετασφαίρισης καθιστών. Στο τέλος, με τις δημιουργίες τους  οι μαθητές/τριες στόλισαν τους τοίχους του κλειστού γυμναστηρίου  του σχολείου.

    Οι παραπάνω δραστηριότητες σχεδιάστηκαν με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλιστεί η ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών ανεξαρτήτως εθνικότητας, ικανότητας, φύλου (μικτές ομάδες) και κοινωνικής ομάδας.Μαθητές και μαθήτριες που δεν διέθεταν Α.Δ.Υ.Μ. σε ισχύ, συμμετείχαν σε όλες τις μη κινητικές δραστηριότητες (οργανωτικές, δημιουργικές, διαδραστικές κλπ.). Αυτοί οι μαθητές/τριες, κατά τη διάρκεια των κινητικών δράσεων, ανέλαβαν άλλους ρόλους (πχ. γραμματεία, βιντεοσκόπηση, φωτογράφιση κλπ.).

     Βασική επιδίωξη των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν, να αποκομίσουν από τη διοργάνωση τα ιδιαίτερα στοιχεία της ευρύτερης παιδείας που ο αθλητισμός μπορεί να προσφέρει μέσω της συμμετοχής, της προσπάθειας, του συναγωνισμού και της προσωπικής υπέρβασης. Ταυτόχρονα να έλθουν σε επαφή, να αλληλεπιδράσουν και να συνεργαστούν άτομα που προέρχονται από διαφορετικές φυλές, εθνικότητες, φύλο  και κοινωνικές ομάδες. Να ενώσουν τις δυνάμεις τους στην προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ισότητας, της ειρήνης, της ευγενούς άμιλλας, στην προάσπιση της υγείας και της ζωής μέσα από τη μόρφωση και τον αθλητισμό, μέσα από το αρχαίο ελληνικό μέτρο και την αρμονία, όπως διατυπώθηκε στο αρχαίο ρητό: «νούς υγιής εν σώματι υγιεί».

    Οι μαθητές/τριες σ? ένα κλίμα ενθουσιασμού και δημιουργικότητας συμμετείχαν στις  δράσεις μεταφέροντας με τον δικό τους, μοναδικό, τρόπο το αντιρατσιστικό μήνυμα και την αγάπη για τον Αθλητισμό. Το μήνυμα που κυριάρχησε ήταν ότι η αποδοχή της διαφορετικότητας συνιστά βασικό πολιτισμικό στοιχείο, κάτι το οποίο πρώτα απ' όλους τα παιδιά δείχνουν με την καθημερινή τους συμπεριφορά στο σχολείο.

    Η  2η «Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού» ήταν  ανοικτή στην ευρύτερη κοινωνία. Η διάχυση των δράσεων της ημέρας επιτεύχθηκε μέσω παραγόμενου υλικού, ποδηλατοβόλτας, πεζοπορίας και αρθρογραφίας σε ΜΜΕ σχετικά με τις δράσεις που υλοποιήθηκαν.

    Η ημέρα της 5ης Οκτωβρίου κρίθηκε απόλυτα επιτυχημένη και απέδειξε περίτρανα ότι ο αθλητισμός στα πλαίσια της σχολικής ζωής, μπορεί να αποτελέσει ένα θαυμάσιο μέσο προκειμένου να αποδεχθεί κανείς τη διαφορετικότητα και το σεβασμό στο συνάνθρωπο. Μέσα από τις παραπάνω δραστηριότητες καλλιεργήθηκε η εμπιστοσύνη, η συνεργασία, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, οι αξίες και τα ιδεώδη του Ολυμπισμού.

 

Σχεδιασμός-Ανάπτυξη, Υλοποίηση:

Παναγιωτοπούλου Γεωργία, Πληροφορικής ΠΕ86